Hjelp, jeg er i praksis!

Hallo, bloggen. 

Nå har jeg (og Anne) vært på praksis på Politihøgskolen i to av fem uker! Og denne uken har mildt sagt vært hektisk!! 

Vi er altså en del av Digital Enhet som er en støttefunksjon for de fagansatte på Politihøgskolen. Deres oppgaver, som jeg har skjønt, har dreid seg mye om digital kompetanse med en god blanding av pedagogikk. Dette gjennomfører de både på høgskolen og eksternt (som Politidirektoratet aka. POD). 

Denne uken har altså vært utrolig travelt. Vi har vært på møte etter møte etter møte og hørt ulike aktører fortelle om alt det spennende de har å komme med!
Selv om vi har hatt roller som observatører i de fleste møtene har nytteverdien av disse vært noe jeg setter pris på. Spesielt det å se hvordan veilederen vår utspiller sin rolle i alle disse møtene. Forresten; hun er utdannet pedagog fra Blindern (hun har profesjon i det!!). 

Neste uke blir like travel da jeg og Anne skal se på LMS som læringsarena. Hvordan kan det brukes mer aktivt?  Jeg kjenner jeg både gruer og gleder meg til å ta tak i dette, men uansett blir det lærerikt. Heldigvis har jeg Anne å dele mine tanker med. 

 

PS: Veilederen vår hadde en referanse til SKAM under et møte <3 <3 <3  



Har du noen ideer om hvordan LMS kan bli sett mer på som et læringsarena? 

 

#politihøgskolen #ped4580 #praksis #master #UiO

4 kommentarer

Kristine

09.03.2017 kl.23:06

oi så spennende! :) Lykke til videre!

gizemipraksis

10.03.2017 kl.12:16

Kristine: Tusen takk! :)

Helene

10.03.2017 kl.12:30

Spennende å høre hva dere får ut av det videre. Lykke til!

Anki

10.03.2017 kl.12:36

Hei Gizem! Jeg smaker litt på spørsmålet ditt: Hvordan kan LMS brukes mer aktivt som læringsarena? Noen tanker om dette:

- Hvilke rutiner finnes det for bruk av LMS: er det avsatt tid/sted for dette?

- Hvilke forventninger har de ansatte til læring til LMS? Har de positive erfaringer fra før? Eventuelt: Burde man etablert noen nye forvetninger?

- Er et LMS mer vellykket når det integreres inn i prosjekter og aktiviteter på jobben - og har man et felles "mindset" - tankesett, om hvordan læring foregår som en sosial aktivitet? Hvor mye av læringen kan oppstå som resultat av av de ansatte løser oppgaver/samarbeider og deler/kommenterer? Er dette lagt til rette for?

Håper disse spørsmålene kan være nyttige.

God helg og fortsatt god praksis!

Skriv en ny kommentar

gizemipraksis

gizemipraksis

23, Oslo

Kategorier

Arkiv

hits